İmplant

Implant dişler, eksik dişleri yerine koymak için titanyumdan yapılmış yapay kökler olarak tanımlanır. Diş implantı operasyonları; cerrahi olarak, diş hekimliği, ağız ve çene cerrahisi alanında uzmanlaşmış maksillofasiyal cerrahlar tarafından gerçekleştirilen kapsamlı tedaviler arasındadır.

Her hasta implant tedavisi için bireysel olarak değerlendirilmeli ve hastanın kemik seviyesi, kemik kalınlığı, bitişik anatomik yapılar ve biyolojik sınırlamaları, ileri görüntüleme teknikleriyle birlikte doktorunuz tarafından dikkatlice incelenmelidir.

İmplant Diş Tedavisi ile İlgili Sık Sorulan Sorular

Tedavinin süresini etkileyen birçok faktör olmasına rağmen, standart bir implant prosedüründe, her implant yaklaşık olarak 5-10 dakika boyunca çene kemiğine maksillofasiyal cerrahlar tarafından yerleştirilir.

1- 24 SAATTE İMPLANT YAPTIRMAK MÜMKÜN MÜ?

Gelişen teknoloji ve çeşitli araştırmalar sonucunda, artık eksik veya ihtiyaç duyulan dişlerin tedavisi gün içerisinde mümkün hale gelmiş ve hastalarımız dişlerini kısa süreliğine dahi kaybetmemektedir. 24 saat içinde implant uygulaması (hızlı) uygun olan, kemik kriterleri yeterli olan, tüm dişlerini kaybetmiş veya çekilmesi gereken hastalar ve çene kemiklerinde veya dişlerinde herhangi bir patoloji veya enfeksiyon olmayan tüm hastalar için uygundur. İşlem sonrasında, implantlara geçici olmayan dişler yerleştirilir. Kalıcı dişler, implant dişin kemikle uyumlu hale gelmesi için gereken süre tamamlandıktan sonra hastaya takılır.

2- HER HASTAYA İMPLANT TEDAVİSİ UYGULANABİLİR Mİ?

Hastalar, sistemik durumları, kemik seviyeleri, kemik kalınlıkları ve biyolojik-anatomik sınırlamaları açısından dikkatlice değerlendirilmelidir. Kontrolsüz sistemik bir hastalığı olan ve radyoterapi veya kemoterapi alan hastalar için implant tedavisi uygun olmayabilir. Bu nedenle hastalar, tıbbi geçmişlerini detaylı bir şekilde doktorlarıyla paylaşmalı ve tedavi planlaması buna göre şekillendirilmelidir.

3- İMPLANT UYGULAMASINDA AĞRI VE ŞİŞLİK OLUYOR MU?

Cerrahi bir uygulama olan implant operasyonundan önce, sadece uygulama bölgesi lokal anestezi ile derinlemesine uyuşturulur. Böylece hastalar hiçbir ağrı hissetmezler. İşlem sonrasında, doktorunuzun verdiği ilaçlar ve aldığınız çeşitli önlemlerle, ameliyat sonrası dönem ağrı ve şişlik olmadan atlatabilir.

4- İMPLANT UYGULAMASINDAN SONRA BESLENMEM NASIL OLMALI?

Uygulamadan sonra, implant dişlere sabitlenmiş olan geçici diş protezinizi hemen kullanabilir, yemek yiyebilir, konuşabilir ve günlük aktivitelerinize devam edebilirsiniz. Ancak, implant dişlerin ve kemiklerin birleşme süreci olan 3 aylık dönemde doktorunuzun önerdiği diyeti uygulamanız gerekmektedir. Kalıcı protezler yerleştirildikten sonra normal beslenme düzeninize dönebilirsiniz.

5- İMPLANTLAR NE KADAR DAYANIR?

İmplant dişlerin ömrü doğal dişlerle aynıdır. Hasta, diş hijyenine özen gösterirse ömür boyu kullanılabilirler.

6- İMPLANT TEDAVİSİ PAHALI BİR TEDAVİ MİDİR?

İmplant tedavi ücretleri kullanılan implant diş markasına göre değişiklik gösterir. Ağızda doğal dişlerin alternatifi olarak ömür boyu kullanılan implant dişler, geri dönüşü olmayan kemik kaybını önleme ve estetik ve fonksiyonun devamlılığını sağlama açısından geciktirilmemesi gereken tedaviler arasındadır.