Konservatif Tedavi

Dolgu Tedavisi

Zayıf ağız hijyenine sahip bireylerde, ağızda bulunan bakterilerin birikimiyle diş yapısının bozulmasına ve hassasiyete yol açarak yaygın diş ağrısına neden olabilir. Bu durum, dişin mine tabakasından başlayıp dentin tabakasına hatta bazen dişin özüne kadar geri dönüşü olmayan bir şekilde diş çürümesine yol açar. Bu durumda, çürümenin erken teşhisi ve müdahalesi, mevcut diş yapısının daha iyi korunmasını sağlar. Ayrıca, dişlerin bitişik bölgelerinde oluşan çürükler sadece zamanla mevcut dişlere zarar vermekle kalmaz, aynı zamanda bitişik dişi de etkileyebilir. Tedavide, mevcut çürümüş kısım temizlenir ve kompozit dolgularla doldurulur, böylece eksik olan diş sağlık yapısı yeniden kazanılır. Kliniğimizde bu tedavi, sadece bir seansta 20 dakikalık bir işlemle gerçekleştirilmektedir. Erken teşhis edildiğinde, hatta anesteziye bile gerek kalmaz.

Bonding

Lamine porselenlerden memnun olmayan kişiler için estetik olarak dişlerinin şeklinden veya formundan memnun olmayanlar için alternatif bir tedavidir. Lamine porselende kullanılan malzeme porselenken, bonding tedavisinde kompozit malzemeler kullanılır. Bonding yönteminde kullanılan malzemeler, kişinin kendi diş yapısını ve rengini birebir taklit edecek şekilde üretilen estetik dolgu malzemeleridir. Bonding ile dişlerdeki şekil bozuklukları, dişler arasındaki boşluklar (diastema), ön kısımlarda oluşan çürükler estetik olarak tedavi edilir. Bu tedavi de sadece bir seansta tamamlanır. Estetik endişeleri olan bireylerde lamine porselenlere alternatif bir tedavi olarak düşünülebilir.

Fissür Örtücü Uygulaması

Fissür örtücü, dişlerin çiğneme yüzeyinde anatomik olarak çok derin ve sığ oyuklara sahip bireylerde uygulanan bir tedavi yöntemidir. Bu oluşan oyuklarda besin birikimini önleyen ve bunları sıvı dolgu malzemeleri ile doldurarak daha düz bir çiğneme yüzeyi oluşturan önleyici bir çürük tedavisidir.

Diş Eti Dolguları

Dişlerin boyun bölgesinde zamanla oluşan diş eti çekilmesi sonrası oluşan aşınma nedeniyle meydana gelen hassasiyetin tedavisinde kullanılan bir tedavi yöntemidir. Bu durumun nedenlerinden biri sert fırçalama yöntemidir. Bu tedavi, sadece bir seansta 15 dakikada tamamlanır.